Na tropach wiedzy w Gąskach

2015-05-19 11:45:28(ost. akt: 2015-05-19 12:00:09)

Autor zdjęcia: Archiwum szkoły

W dniach 6-8 maja odbył się wyjazd naukowy uczniów Szkoły Podstawowej w Gąskach do Trójmiasta.
Uczestnicy zajęć edukacyjnych „Kraina dziecięcego sukcesu" mieli okazję podsumować swoje dotychczasowe osiągnięcia i ocenić poziom posiadanej wiedzy praktycznej.

W Centrum Hewelianum w Gdańsku uczniowie poznali zasady działania Enigmy – maszyny szyfrującej z czasów II wojny światowej. Był to przysłowiowy „łyk” historii podkreślający ogromną rolę Polaków w złamanie szyfru maszyny. Na chwilę uczniowie sami mogli wcielić się w szyfrantów i „łamaczy” kodów.

Kolejnym punktem wyjazdu naukowego był rejs statkiem „Piratem” po Zatoce Gdańskiej. Nie polegał on tylko na szukaniu wrażeń, ale przede wszystkim na poznawaniu prawa Archimedesa i szukaniu odpowiedzi na proste pytanie: „Dlaczego statki pływają”?

Następnego dnia młodzi naukowcy ruszyli tropem odkrywców z dziedziny nauk przyrodniczych. Odwiedzili park edukacyjny w Gdańsku. Tam zajrzeli do wnętrza komórki, samodzielnie przeprowadzili doświadczenia w laboratoriach naukowych oraz rozwijali samodzielność w dochodzeniu do wiedzy.

Po takiej porcji nauki konieczny był relaks. Najlepszym miejscem było molo w Sopocie i podziwianie pięknego zachodu słońca. Podczas podziwiania tego zjawiska uczniowie ugruntowali swoją wiedzę na temat kształtu Ziemi i zjawiska dnia i nocy.

Trzeci dzień pobytu także obfitował w wiele atrakcji. Rozpoczęło się w Akwarium w Gdyni. Uczniowie przyglądali się rybom z bliska, mogli dokładnie przyjrzeć się drobnym zwierzętom i gatunkom roślin występujących w Bałtyku.

W porcie Gdyńskim dzieci widziały okręt wojenny z czasów II wojny światowej – „Błyskawicę”. Ostatnim miejscem odwiedzanym w Trójmieście był Gdański Ogród Zoologiczny. Był to długi spacer połączony z wiedzą na temat życia zwierząt, zagrożeń czyhających na nie we współczesnym świecie, uświadomienie sobie roli człowieka w ratowaniu wielu gatunków zwierząt.

Najważniejszym elementem zajęć było zrozumienie, że wszystkie żyjące organizmy mają taką samą wartość ekologiczną i swoje miejsce w łańcuchu życia.

Dzieci były pod dobrą opieką nauczycieli: Maryli Dąbrowskiej, Wojciecha Ignatiuka, Agnieszki Wysockiej i Wojciecha Tatarczuka.
wis
Obrazek w tresci

Obrazek w tresci

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5