Rzecznik broni lekarzy oleckiego szpitala

2019-04-23 09:25:00(ost. akt: 2019-04-23 10:35:07)

Autor zdjęcia: Zbigniew Malinowski

Świadczenia zdrowotne, jakich udzielono pani Wiesławie w szpitalu w Olecku, były adekwatne do oceny ogólnego stanu jej zdrowia. Tak uznał Rzecznik Praw Pacjenta, który zajmował się skargą napisaną przez syna chorej kobiety.

Prawie półtora roku czekaliśmy na finał sprawy, która miała miejsce w szpitalu „Olmedica” w Olecku w lipcu 2017 roku. Wówczas do izby przyjęć trafiła pani Wiesława, która skarżyła się m.in. na wysokie ciśnienie oraz intensywny i uporczywy ból głowy. Wyniki badań, w tym przede wszystkim badanie tomograficzne, wskazywały na krwotok podpajęczynówkowy spowodowany pęknięciem tętniaka tętnicy szyjnej.

Lekarze zdecydowali o przetransportowani pacjentki do Szpitala Wojewódzkiego w Olsztynie, gdzie kobieta została poddana operacji. Chora przeszła pomyślnie leczenie operacyjne, ale kilka dni po zabiegu jej stan dramatycznie się pogorszył. Doszło do udaru mózgu i konieczna była kolejna operacja. Po pewnym czasie pani Wiesława w stanie ciężkim trafiła do szpitala w Barczewie, gdzie już nie oddychała samodzielnie i musiała być podłączona do respiratora. Jej syn zarzucił oleckim lekarzom (w tym także pogotowia ratunkowego) uchybienia w zakresie leczenia i diagnostyki. Uważa też, że zwlekali oni z wykonaniem specjalistycznych badań i niepotrzebnie narazili jego matkę na 16 godzin cierpienia w oczekiwaniu na diagnozę (pisaliśmy o tym w październiku 2017 r. w Głosie Olecka i na naszym portalu internetowym).

Z jego inicjatywy postępowanie w sprawie wszczęły Prokuratura Rejonowa w Augustowie, Okręgowy Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej oraz Rzecznik Praw Pacjenta.
— Na potrzeby tych postępowań działania naszego personelu zostały ocenione przez biegłych — wyjaśnia w przesłanym do nas piśmie Katarzyna Mróz, prezes spółki „Olmedica” w Olecku. — Wszystkie wszczęte postępowania zakończyły się ustaleniem, iż nie doszło do jakichkolwiek naruszeń ze strony naszego personelu medycznego, a informacją wieńczącą sprawę jest doręczona nam obecnie informacja Rzecznika Praw Pacjenta.

Rzecznik Praw Pacjenta po przeprowadzonym postępowaniu wyjaśniającym nie stwierdził naruszenia prawa pani Wiesławy do świadczeń zdrowotnych. Powołał się przy tym na specjalistyczną opinię konsultanta wojewódzkiego w dziedzinie medycyny ratunkowej dla województwa warmińsko-mazurskiego. Uznał on, że świadczenia zdrowotne, jakich udzielono pani Wiesławie w szpitalu w Olecku, były dostosowane i adekwatne do oceny ogólnego stanu jej zdrowia.
— Po dokładnej analizie dotyczącej historii choroby oraz postępu medycznego z pełnym przekonaniem stwierdzam, że w wymienionym przypadku zostały wykonane prawidłowo wszelkie możliwe do przeprowadzenia procedury medyczne — stwierdził konsultant wojewódzki. — W związku z powyższym uważam, że brak jest jakichkolwiek przesłanek, by móc stwierdzić, że lekarze szpitala działali bez należytej staranności, nie stosując się przy tym do posiadanej wiedzy i doświadczenia medycznego.

Postanowienie o umorzeniu dochodzenia wydała też Prokuratura Rejonowa w Augustowie m.in. na podstawie opinii biegłego z zakresu medycyny ratunkowej, według której lekarz pogotowia ratunkowego nie naruszył reguł postępowania wymaganych od niego w trakcie udzielania pomocy medycznej i przeprowadził właściwe czynności diagnostyczne pozwalające mu na ustalenie, że nie występuje bezpośrednie zagrożenie dla życia i zdrowia pacjentki.

Dodajmy, że 62-letnia pani Wiesława nie powróciła do zdrowia i obecnie przebywa w hospicjum w Suwałkach.
ZM



Komentarze (34) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. oko #2721045 | 91.233.*.* 23 kwi 2019 14:41

    do okulisty trzeba czekać rok a nawet dwa lata,wizyta pilna wyznaczana jest na sierpień,ale za 120 zł pacjent jest przyjęty następnego dnia,składki na ubezpieczenia zdrowotne ZUS pobiera co miesiąc,jak to jest?

    Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Mieszkanka #2720771 | 5.173.*.* 23 kwi 2019 10:35

      Poziom leczenia, obsługi oraz opieki nad pacjentem w naszym oleckim szpitalu jest naprawdę zły oraz wołający o pomstę do nieba. Pacjenci po leczeniu wychodzą z odleżynami, siniakami oraz odwodnieni. Ile lat jeszcze to będzie trwało??? Czemu nikt tym nie zajmuje się??? Strach jest oddać kogoś z rodziny do tego szpitala, większość ludzi woli np. szpital w Ełku.

      Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. stary #2720814 | 91.233.*.* 23 kwi 2019 11:20

        Tak długo jak kodeks etyki będzie zabraniał mówić źle o koledze lekarzu, wszelkie opinie "ekspertów" i "konsultantów" będą skażone źle rozumianą lojalnością

        Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz

      2. az #2721139 | 83.5.*.* 23 kwi 2019 16:21

        W tym kraju to obywatel ma obowiązki wobec kraju .Kraj ma obywatela w głębokiej d.....

        Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz

      3. kornela #2722037 | 83.9.*.* 24 kwi 2019 18:53

        Ja też jeżdżę do Warszawy, galeria, zakupy, teatr - wiadomo, że lepsze niż w Olecku. Zwłaszcza teatry lepsze od naszego AGT. Bez urazy, ale medycyna lepsza w Wawie, cóż poradzić, w Olecku powiał wiatr dobrej zmiany.

        Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

        Pokaż wszystkie komentarze (34)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5