Spotkanie autorskie z podróżniczką Pauliną Grygoruk

2020-01-11 12:26:05(ost. akt: 2020-01-11 14:02:04)

Autor zdjęcia: Bolesław Słomkowski

W miniony piątek w Bibliotece Pedagogicznej w Olecku odbyło się spotkanie z Pauliną Grygoruk, autorką książki "Pakistan nieznany. Góry Hindukusz."

W piątek, 10 stycznia w PCWE / Powiatowej Bibliotece Pedagogicznej w Olecku, odbyło się zapowiadane w spotkanie z Pauliną Grygoruk - autorką książki „Pakistan nieznany. Góry Hindukusz”. Miało ono charakter relacji z podróży do Pakistanu, którą autorka odbyła w 2018 roku z grupą przyjaciół. Wysłuchaliśmy ciekawych historii na temat tego kraju, ludzi tam mieszkających i podziwialiśmy na slajdach piękne widoki gór Hindukusz. Zarówno publikacja jak też opowieści autorki przybliżają kulturę tego regionu, ukazując jego urok, a przede wszystkim przełamują krzywdzące stereotypy, kreślone przez media, na temat tego muzułmańskiego kraju.

- W zeszłym roku odbyliśmy fantastyczną podróż po północnym Pakistanie. Odwiedziliśmy stolicę kraju Islamabad, bliźniacze miasto Rawalpindi, przepiękną dolinę Hunza, ogromne 10 milionowe miasto Lahor a także odbyliśmy krótki trekking do bazy pod Nanga Parbat. Mieliśmy okazję przemierzyć kawał kraju słynną Karakorum Highway, podziwiać piękne krajobrazy gór Karakorum. I muszę przyznać, że była to naprawdę fantastyczna przygoda, która dostarczyła nam wielu niesamowitych wrażeń i emocji. Znowu poznaliśmy cudownych ludzi, doświadczyliśmy ich ogromnej gościnności, wędrowaliśmy po wspaniałych, ogromnych, „dzikich” górach z radością chłonąc otaczające nas widoki. Odwiedziliśmy także dolinę Kalaszy i miasto Chitral leżące w pobliżu granicy z Afganistanem - mówi Paulina Grygoruk.

Książka „Pakistan nieznany. Góry Hindukusz” jest dostępna w zbiorach biblioteki.

Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

1. Ania z Biedronki #2847398 | 91.240.*.* 11 sty 2020 14:55

ciekawe, czym młodzi się interesują, skoro na takie spotkania przychodzą sami starcy

Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)