63-letnia mieszkanka powiatu oleckiego została oszukana. Straciła pieniądze

2023-06-30 11:00:07(ost. akt: 2023-06-30 11:07:56)

Autor zdjęcia: pixaby

Oszust podający się za pracownika banku, nakłonił 63-letnią mieszkankę powiatu oleckiego do przekazania kodu BLIK. Kobieta straciła w ten sposób 1000 złotych.
W czwartek 29 czerwca do 63-letniej mieszkanki powiatu oleckiego zadzwonił mężczyzna twierdząc, że jest konsultantem bankowym. Poinformował, że jej oszczędności na rachunku bankowym są zagrożone. Zalecił, że w tej sytuacji trzeba podjąć środki zaradcze i polecił, aby za pomocą popularnego komunikatora udostępniła na nr telefonu, z którego dzwonił, kod BLIK. Kobieta niewiele myśląc wykonała wszystkie kroki, jakie zalecił jej rzekomy konsultant bankowy, po czym mężczyzna rozłączył się. Wtedy 63-latka zorientowała się, że została oszukana i straciła 1000 złotych. Zadzwoniła do banku i przekazała sprawę na policję.

Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?
- kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta lub proponuje Ci różne rozwiązania, twierdząc, że możesz paść ofiarą oszustów, zweryfikuj tą informację, dzwoniąc do biura obsługi klienta swojego banku i potwierdzając wiarygodność rozmówcy;
- pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje.

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5