Będzie rondo na obwodnicy Olecka. Za trzy lata…
2020-11-19 09:04:34(ost. akt: 2020-11-19 09:11:40)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na wykonanie projektu budowlanego przebudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 65 z drogą wojewódzką nr 655 na skrzyżowanie o ruchu okrężnym.
W ramach przedsięwzięcia na skrzyżowaniu obwodnicy Olecka z z drogą wojewódzką GDDKiA m.in. planuje:
- budowę ronda,
- przebudowę pasa dzielącego ( w tym również barier ochronnych, - budowę wlotów na rondo w ciągu DK 655,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego w ciągu drogi wojewódzkiej,
- wykonanie przejścia dla pieszych przez drogę krajową,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- przebudowę istniejącego systemu odwodnienia drogi,
- przebudowę kolidującej infrastruktury,
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie pionowego i poziomego oznakowania drogowego wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- przebudowę przepustów oraz budowę kanału technologicznego.
- budowę ronda,
- przebudowę pasa dzielącego ( w tym również barier ochronnych, - budowę wlotów na rondo w ciągu DK 655,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego w ciągu drogi wojewódzkiej,
- wykonanie przejścia dla pieszych przez drogę krajową,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- przebudowę istniejącego systemu odwodnienia drogi,
- przebudowę kolidującej infrastruktury,
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie pionowego i poziomego oznakowania drogowego wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- przebudowę przepustów oraz budowę kanału technologicznego.
Przewidywana data uzyskania zezwolenia na realizację tej inwestycji to II kwartał 2022 r., zaś sama inwestycja planowana jest do realizacji w latach 2022-2023.
Przypomnijmy, że od 2014 roku na feralnym skrzyżowaniu z obwodnicą doszło do 11 wypadków, w których zginęło 8 osób i 16 zostało rannych. Doszło też do 24 kolizji. Zdaniem policji ich najczęstszą przyczyną było wymuszenie pierwszeństwa przejazdu.
Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
a #3008900 | 91.236.*.* 19 lis 2020 12:56
Proszę postawić fotoradary na każdej drodze dolotowej do tego skrzyżowania, a szybko nauczymy się przestrzegać przepisów, ale równie szybko nazbieramy nawet i na budowę wiaduktów. Nieuchronność wysokiej kary to najlepszy nauczyciel.
Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
pytacz #3008779 | 81.15.*.* 19 lis 2020 10:12
Czy ktoś poniesie konsekwencje za budowę niebezpiecznego skrzyżowania? Jeśli nie karne, to finansowe - związane z koniecznością przebudowy tego bubla? Pytanie retoryczne...
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)
siw #3008953 | 109.241.*.* 19 lis 2020 15:15
Nie płaczcie bo 2023 to i tak szybko, Olsztyn obwodnice północną ma mieć dopiero w 2028. A po drugie to skupcie uwagę na drodze to wypadków nie będzie.
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
kronikarz #3009066 | 212.160.*.* 19 lis 2020 19:16
A stary burmistrz powie, że wszyscy widzieli plany i nikt nie protestował. Jednak to tylko jego wina, jak mógł być tak głupi i ślepy ,żeby nie widzieć pieszych , rowerzystów i kolizyjności . Powinien sobie z łuku w plecy strzelić. Ale co tam
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
No tak #3009159 | 10.10.*.* 19 lis 2020 22:01
No tak, decyzja zapadła. Ale czy był rozważany wariant, aby wybudować wiadukt, z górną, szerszą trasą ze względu na poboczne chodniki dla pieszych, w relacji Giżycko - Olecko? Oczywiście po każdej stronie skrzyżowania bezkolizyjnego powinny być odjazdy w prawo, przed skrzyżowaniem, dla skręcających w prawą stronę (np. z Giżycka do Ełku), oraz za skrzyżowaniem także w prawo, dla skręcających w lewą stronę (np. z Giżycka do Gołdapi). Podobne rozwiązania od strony Olecka, oraz od strony Gołdapi czy Ełku. W sumie by doszło 8 krótkich, bocznych odjazdów. Bezpieczeństwo by poprawiło się bardzo i byłyby chodniki dla pieszych. Trochę większy wydatek ale i większe bezpieczeństwo.
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz